Het Cluster Agrologistiek Westland, CargoBeamer en Ballast Nedam gaan gezamenlijk onderzoek doen naar de mogelijkheden van een CargoBeamer terminal voor het Westland. Met deze innovatieve terminaltechniek is het mogelijk om vrachtwagentrailers/opleggers zeer efficiënt uit te wisselen tussen de weg en het spoor. De drie partijen hebben hiervoor een intentieovereenkomst ondertekend tijdens de Fruit Logistica 2015 in Berlijn.
Neele-Vat Logistics heeft voor haar groupage, deellading- en FTL diensten vanaf de Benelux naar Italië besloten om verder te investeren in intermodaal equipement. Naast de bestaande dagelijkse wegtransportdiensten en een vloot van 220 wissellaadbakken (7.20 m) is besloten te investeren in 25 nieuwe intermodale XL trailers. De wissellaadbakken worden met name ingezet voor zware lading naar Italië terwijl de nieuwe trailers zullen worden ingezet om bestaande ladingstromen te converteren van weg naar spoor.
ProRail heeft Strukton opdracht gegeven om diverse spoormaatregelen in Beverwijk te realiseren. De aannemerscombinatie van Strukton, bestaande uit Strukton Rail, Strukton Infratechnieken en Molhoek, gaat onder andere de bestaande overweg vervangen door een onderdoorgang voor langzaam verkeer.
Met ingang van 1 maart 2015 breidt Samskip Van Dieren Multimodal haar intermodale network uit met een nieuwe spoorshuttle vanaf Duisburg naar Taulov en Kopenhagen in Denemarken.
“Een expediteur streeft continue naar het optimaliseren van de modaliteitskeuze, waarbij de waarde-dichtheid van het product en de transit time van de desbetreffende modaliteit doorslaggevend zijn”. Dit zei Johan Nanninga, Executive Vice-President Overseas bij Gefco, tijdens het drukbezochte Spoorcafé vorige week donderdag in Rotterdam.