De zuidoostboog bij Meteren wordt komende maand technisch gereed gemaakt voor ingebruikname. Na aanpassing kunnen treinen uit de richting Den Bosch bij Meteren via deze boog de Betuweroute opdraaien richting Duitsland en andersom. Ze hoeven dan niet meer via Nijmegen – Den Bosch te rijden zodat deze route wordt ontlast.
Strukton gaat de vermogenselektronica leveren voor het nieuwe platform rangeerlocomotieven van GMEINDER LOKOMOTIVEN Lokomotiven. Het is de eerste toepassing van het flexibele vermogenselektronicaconcept van Strukton voor kleine series ‘specials’.
De logistieke ondernemers Hans – en Eric Cabooter starten op 23 mei aanstaande met 2 nieuwe trein verbindingen. Vanuit kaai 1700 in de Port of Antwerp zal 4 keer per week een trein met maritieme lading vertrekken richting de railterminal van Cabooter in Venlo. Boekingen vinden plaats via de Cabooter Service Desk of bij boekingspartner SDE Logistics BVBA.De lading is bedoeld voor de regio groot Venlo, maar er is ook de mogelijkheid om door te stomen naar Busto/Gallerate of Melzo. Deze terminals liggen allemaal in Italië.
In Seacon Stadion De Koel in Venlo vond donderdag 21 april het Spoorcafé plaats. Het Spoorcafé wordt viermaal per jaar georganiseerd door Rail Cargo Information Netherlands, dat als doel heeft het railgoederenvervoer te bevorderen en het imago hiervan bij verladers en logistieke dienstverleners te verbeteren. Doorgaans vindt het Spoorcafé plaats in de Randstad, maar voorzitter Pieter Hofstra van Rail Cargo gaf bij de opening aan dat het deze keer voor de hand lag om dé logistieke hotspot Venlo-Venray aan te doen. Er gebeurt op dit moment veel rondom het spoor in Venlo. SMART Logistics Centre Venlo was mede-organisator zodat ook de achterban van SMART LCV was uitgenodigd.
Tijdens het Spoorcongres zijn afgelopen donderdag Mark en Julian Remie verkozen tot de nieuwe spoormannen van het jaar. De beide broers zijn aandeelhouder van zowel Rail Release als Raillogix. RailReLease is een onafhankelijke logistieke dienstverlener voor de verhuur van wagons en locomotieven, terwijl Raillogix als railexpediteur gericht is op het creëren, optimaliseren en consolideren van transportstromen.